Smålandshavet i Karrebæksminde

Den gode oplevelse

Smålandshavet er centreret omkring en god oplevelse. For os betyder det, at arbejdsmiljø og arbejdsvilkår er højt prioriteret og at kvalitet er I centrum. Det gælder både i den service, vores medarbejdere leverer og i de faciliteter, du kan forvente at opleve som gæst og arrangør.

Du møder personale, der har lyst og kvalifikationer til at servicere og betjene arrangører og gæster uanset opholdets karakter.

Det er vores filosofi, at du skal føle dig anerkendt og ordentligt behandlet på Smålandshavet. ​

Persondatapolitik

​Her kan du læse vores persondatapolitik

 

Samfunds- og Miljøansvar

Vi er optaget af miljøet lokalt og globalt og vi påtager os samfundsansvar; Både når vi indgår aftaler med leverandører og når vi rekvirerer eksterne håndværekere.

Vi har ansat elever i restauranten og i driftsafdelingen og siger overvejende ja til erhvervspraktikophold såvel som samarbejde med uddannelsesinstitutioner i kommunen og i regionen.

I 2013 igangsatte vi madspildsprojekt som vores personale i restauranten efteruddannes til. Her trænes alle i at minimere madaffald til gavn for miljøet – og for din pris på ophold.

Vi er naturligvis optaget af at minimere CO2 udslip, og det ansvar efterlever vi ved ombygninger og renovering i det omfang økonomien tillader investeringer på kortere og især længere sigt.

F.eks. er svømmehallen ombygget i 2009, og indretning og drift planlagt efter de nyeste tekniske forskrifter, så opvarming og rensning af vand sker med et minimalt forbrug af energi og rensemidler.
20 m² solfangeranlæg opvarmer vandet fra 5° til 35° varmt vand.

Vi udskifter løbende energikilder til LED lys, og når vi ikke er fuld belagt over en periode skruer vi ned for varmen i hele værelsesblokke. 

 

Ejerskab

Smålandshavet ejes og bruges af fagforbundet 3F. Det har en betydning i vores hverdag. Tillidsfolk fra mange forskellige danske og internationale arbejdspladser dygtiggør sig på kursus på Smålandshavet og de giver os dagligt feedback på vores arbejdsmiljøforhold og på personaleforhold. Det betyder blandt andet, vi lokalt er en eftertragtet arbejdsplads og det betyder for vores kunder og gæster, at de kan arrangere ophold på Smålandshavet med en “god smag i munden”.

 

Historie

Da Smålandshavet opførtes i 1970’erne, var det tanken, at det blot skulle fungere som et veludstyret feriecenter. Det blev imidlertid hurtigt klart, at stedet havde langt større potentiale.
Kvindeligt Arbejderforbund i Danmark (KAD) købte Smålandshavet af daværende byggematador Bøje Nielsen i starten af 1980’erne. De ville bruge det til uddannelse af forbundets tillidsfolk.
Det viste sig hurtigt, at de oprindelige restaurationslokaler og lokaler til ferieformål, ikke opfyldte behovene for afholdelse af kurser og konferencer. Så centeret blev derfor udvidet med en moderne konference- og undervisningsfløj (1985).I 1994 blev Tårnbygningen føjet til. Den indeholdendt blandt andet IT-lokale, plenum- og gruppelokaler samt en stor, hyggelig opholdsstue, der kunne rumme alle gæster på centret – selv når der er fuldt booket (180 personer).

I starten af 2000 blev værelserne renoveret med nye gulvbelægninger, nye møbler og der blev monteret TV på alle værelser.
En ny renoveringsrunde af værelser blev igangsat i 2011. Den renovering er en løbende proces, der hele tiden skal højne kvaliteten af vores område og af din oplevelse.

 

Vi glæder os til at vise dig alt dette og mere til.

Venlig Hilsen

Lone Warburg
Forstander

HAR DU SPØRGSMÅL?

​Du er altid velkommen til at kontakte ​Smålandshavet Kursus- & Konferencecenter for at stille spørgsmål, og vi laver gerne et uforpligtende tilbud til dig. 

Du kan ringe til os på telefon 55 43 40 00 for at drøfte mulighederne på vores kursuscenter, eller du kan skrive til smalandshavet@3f.dk

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Til bekræftelse og svar
  Kontakt os / Nyheder

Kontakt receptionen:

Ring til os på 5543 4000

Send os en e-mail


Mød os på Facebook


Tilmeld nyhedsbrev her

×
X